Informationen på den här sidan kan vara inaktuell.
Välkommen till vår nya hemsida på www.ovanaker.selänk till annan webbplats.

Här är du:

Lediga jobb

Välkommen till Ovanåkers kommuns jobbsida! Här kan du se vilka jobb som just nu finns att söka, läsa intervjuer med våra medarbetare och se vilka möjligheter du har som anställd hos oss.

Kommunen är Ovanåkers största arbetsgivare med cirka 1 100 anställda, varav de flesta arbetar inom barnomsorg och skola, äldre- och handikappomsorg, teknisk verksamhet eller administration.

Ha roligt och utvecklas på jobbet, balans i livet och tid för familjen - det är viktigast för många som söker jobb. Men en bra lön och en trygg anställning är inte ointressant.

I ett länsövergripande samarbete mellan Länsstyrelsen och Företagsringen i södra Hälsingland har vi möjlighet att bistå medflyttare att hitta arbete i regionen. Läs mer på www.foretagsringen.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Just nu söker vi


 

Förmånerna med ett jobb på Ovanåkers kommun

Tillägg till föräldraförsäkringen

Om du varit anställd under minst 365 kalenderdagar innan du går på betald föräldraledighet får du ett tillägg som motsvarar 10 procent av lönebortfallet, under högst 150 kalenderdagar i följd. Tillägget baseras på den lön du har första kalenderdagen av din föräldraledighet.

Semester

Du har 25 semesterdagar som grund. När du fyllt 40 får du 31 dagar och vid 50 år är du uppe i 32 dagar, alltså drygt sex veckors semester.

Pension

Vi avsätter pengar till din pension från och med att du fyller 21 år. Avsättningen är 4,5 procent på din lön. Du bestämmer själv hur pensionen ska förvaltas.

Flexibel arbetstid

Som anställd i Ovanåkers kommun har du möjlighet att själv styra din arbetstid efter egna önskemål och behov, givetvis med hänsyn till verksamhetens krav och behov.

Friskvård

Som anställd i Ovanåkers kommun har du tillgång till förmåner och aktiviteter genom kommunens personalklubb.

Sjuklön

Skulle du bli sjuk får du sjuklön upp till 14 dagar. Därefter får du ett belopp som motsvarar 10 procent av lönebortfallet, dock längst till och med den 90:e kalenderdagen i sjukperioden.

Sjukförsäkring

Anställda i Ovanåkers kommun är försäkrade vid sjukdom, arbetsskada och dödsfall genom AFA Försäkring.

 

Publicerad 2017-09-04
Kontakt

Personalchef

Mona Persson
Tfn 0271-570 13

Personalkonsult

Maria Kihlström
Tfn 0271-574 17

Externa länkar

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

Ovanåkers kommuns rss-flöde

Nyheter RSS-flöde

Ovanåkers kommuns facebook

Facebook


© Ovanåkers kommun 2015

Läs mer om: [krisens namn]

Text om krisen

Vad:

Var:

Senaste nytt och vanliga frågor: ovanaker.se/krislänk till annan webbplats

Telefonnummer för upplysningar: 0200-120 777

Om du är i fara RING 112

Nyhetsflöde:

RSS-flöde för kris