Här är du:

Trygghetstelefon

Den som vill bo kvar i sitt hem har möjlighet att ansöka om trygghetstelefon.

Trygghetstelefon i bostaden ökar möjligheten att bo kvar i relativ trygghet då det ger möjlighet att snabbt komma i kontakt med kommunens omvårdnadspersonal dygnet runt.

Trygghetstelefonen är avsedd för att användas vid oförutsedda händelser, men ersätter inte SOS 112.

För att få trygghetstelefonPDF behövs ett biståndsbeslut. Trygghetstelefonen är avgiftsbelagd.

Du har alltid rätt att överklaga ett beslut

Om du har fått avslag på din ansökan  eller är missnöjd på annat sätt med ett beslut  så har du alltid rätt att överklaga beslutet. Här kan du läsa mer om överklagan av beslut.

Tyck till och lämna dina synpunkter

Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun vill utvecklas och bli ännu bättre på att ge ett gott bemötande och en service av hög kvalitet. Därför vill vi gärna ha synpunkter på våra verksamheter, allt för att bli bättre. Alla synpunkter ger oss tillfälle att förbättra vår verksamhet, därför tar vi alla synpunkter och klagomål på allvar. Här kan du lämna dina synpunkter (beröm, klagomål, förslag, frågor). 

Publicerad 2016-01-15
Dela
Kontakt

Larmsamordnare

Carina Wahlén
Tfn 0271-571 45

Biståndshandläggare

Tfn 0271-570 00 vx
Telefontid: måndag, onsdag, torsdag och fredag kl.8.30-9.30

Enhetschefer Alfta

Carina Uppegård
Tfn 0271-573 15

Kicki Eriksson
Tfn 0271-571 28

Enhetschef Edsbyn

Karin Karlsson
Tfn 0271-571 17

Karin Jonsson
Tfn 0271-571 19

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

Ovanåkers kommuns rss-flöde

Nyheter RSS-flöde

Ovanåkers kommuns facebook

Facebook


© Ovanåkers kommun 2015

Läs mer om: [krisens namn]

Text om krisen

Vad:

Var:

Senaste nytt och vanliga frågor: ovanaker.se/krislänk till annan webbplats

Telefonnummer för upplysningar: 0200-120 777

Om du är i fara RING 112

Nyhetsflöde:

RSS-flöde för kris