Personal inom hemtjänst

Hemtjänsten möjliggör för människor att bo kvar hemma även om de behöver stöd och omsorg. Som personal inom hemtjänsten är du ett viktigt stöd för människor som av olika anledningar har det svårt att klara de dagliga sysslorna i hemmet.

Att arbeta i hemtjänsten innebär att du går hem till personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionshinder behöver stöd för att klara av att bo hemma. Arbetsuppgifter består huvudsakligen av personlig omvårdnad. Arbetet är självständigt och rörligt.

Arbetet består av att ge stöd service till personer som behöver hjälp i sin dagliga livsföring. Du ska arbeta utifrån ett omsorgstänkande där ”mötet” i vardagen är med
omsorgstagarna i centrum. Arbetet innebär nära samarbete med övrig vård- och omsorgspersonal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillgodose omsorgstagarens induviduella behov av omsorg och service i det egna hemmet, utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. Det kan även förekomma vissa hälso-och sjukvårdsuppgifter efter delegation från sjuksköterska.

Du ska arbeta utifrån ett omsorgstänkande där ”mötet” i vardagen är me omsorgstagarna i centrum.

Kvalifikationskrav

Vi söker dig som har fyllt 18 år och är intresserad av att arbeta med människor.
För att trivas hos oss bör du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor,
vara flexibel, ansvarsfull, lyhörd för andras behov, ha god servicekänsla och samarbetsförmåga.

Vi ser gärna att du har en pågående eller fullgjord gymnasial utbildning med inriktning på vård och omsorg, barn och fritidsprogrammet eller eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vi tar även emot ansökningar från personer utan formell utbildning inom vård och omsorg.

Tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete är det meriterande men inte ett krav.

Då dokumentation är en del i dina arbetsuppgifter är det viktigt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift.

B-körkort krävs.

Vi ser gärna att du har god dator- och mobilvana.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

OBS: Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sista ansökningsdag är 2017-05-07

Publicerad 2017-04-21
Dela

Kontakt

Enhetschef resursenheten

Lisbeth Ohlsson
0271-571 29

Assistent

Kickan Lindh
0271-572 41

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

Ovanåkers kommuns rss-flöde

Nyheter RSS-flöde

Ovanåkers kommuns facebook

Facebook


© Ovanåkers kommun 2015

Läs mer om: [krisens namn]

Text om krisen

Vad:

Var:

Senaste nytt och vanliga frågor: ovanaker.se/krislänk till annan webbplats

Telefonnummer för upplysningar: 0200-120 777

Om du är i fara RING 112

Nyhetsflöde:

RSS-flöde för kris