Personal inom personlig assistans

Personlig assistans är ett personligt utformat stöd som ges till den som på grund av stora och varaktiga funktionsnedsättningar behöver hjälp med att tillgodose sina grundläggande behov. Som personlig assistent är du ett viktigt stöd när det gäller att möjliggöra för personer som har en omfattande funktionsnedsättning att leva ett så självständigt liv som möjligt.

Personlig assistans innebär att du arbetar hemma hos en individ med funktionsnedsättning, som genom en assistent kan få möjlighet att leva sitt liv som alla andra människor i samhället. Hjälpen kan bestå av
omvårdnad, medicinering, hushållsgöromål och sociala aktiviteter

Din uppgift är att stödja och hjälpa brukaren med hans eller hennes grundläggande behov, till exempel av- och påklädning, äta, personlig hygien och att kommunicera. Det ingår också i arbetet att stödja och hjälpa till med andra viktiga behov som fritidsaktiviteter och träning, umgås med släkt och vänner, utföra ett arbete, utöva föräldraansvar, hushållsarbete, vara delaktig i samhället och så vidare.

Kvalifikationskrav

Vi söker dig som har fyllt 18 år och är intresserad av att arbeta med människor.
För att trivas hos oss bör du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor,
vara flexibel, ansvarsfull, lyhörd för andras behov, ha god servicekänsla och samarbetsförmåga.

Vi ser gärna att du har en pågående eller fullgjord gymnasial utbildning med inriktning på vård och omsorg, barn och fritidsprogrammet eller eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vi tar även emot ansökningar från personer utan formell utbildning inom vård och omsorg.

Tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete är det meriterande men inte ett krav.

Då dokumentation är en del i dina arbetsuppgifter är det viktigt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har körtkort.

Vi ser gärna att du har god dator- och mobilvana.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Varmt välkommen med din ansökan!

OBS: Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sista ansökningsdag är 2017-04-18

Publicerad 2017-02-15
Dela

Kontakt

Enhetschef resursenheten

Lisbeth Ohlsson
0271-571 29

Assistent

Kickan Lindh
0271-572 41

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

Ovanåkers kommuns rss-flöde

Nyheter RSS-flöde

Ovanåkers kommuns facebook

Facebook


© Ovanåkers kommun 2015

Läs mer om: [krisens namn]

Text om krisen

Vad:

Var:

Senaste nytt och vanliga frågor: ovanaker.se/krislänk till annan webbplats

Telefonnummer för upplysningar: 0200-120 777

Om du är i fara RING 112

Nyhetsflöde:

RSS-flöde för kris