Här är du:

Publicerad

2013-09-26

Autogiro för kommunens fakturor

Vi kan nu erbjuda autogiro för betalningar för barnomsorg, musikskoleavgift, äldreomsorg/hemtjänst (inkl. trygghetslarm) samt vatten/avlopp.

Nu erbjuder vi dig som kund hos oss möjligheten att betala dina fakturor i elektronisk form — direkt i din Internetbank. Det är både snabbare och enklare för dig, dessutom är det bra för miljön. Om du vill ha e-faktura från Ovanåkers kommun, gå in och anmäl detta i din Internetbank.

Hur fungerar E-faktura?  

När du går in i din Internetbank, ser du om det kommit en ny faktura. Alla uppgifter som belopp, OCR-nummer och betalningsdatum är ifyllda i förväg. En snabb kontroll och ett godkännande så är du klar. 
  
Kontakta din bank om du har frågor och vill veta mer om E-faktura.

Autogiro

Kommunen erbjuder också autogiro. Om du vill få dina betalningar via autogiro kan du anmäla det via din bank eller fylla i och skicka in en blankettPDF (pdf, 48.5 kB). När du väljer autogiro kommer du ändå att få en faktura med uppgift om att summan dras via autogiro.

Vi arbetar med att även kunna erbjuda autogiro när det gäller hyror för kommunalägda lokaler och lägenheter.

Faktura via e-post

Du kan också välja att få din faktura till din e-postlåda istället för en tryckt
faktura i brevlådan. Detta anmäler du på samma blankettPDF (pdf, 48.5 kB).


pengar

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

Ovanåkers kommuns rss-flöde

Nyheter RSS-flöde

Ovanåkers kommuns facebook

Facebook


© Ovanåkers kommun 2015

Läs mer om: [krisens namn]

Text om krisen

Vad:

Var:

Senaste nytt och vanliga frågor: ovanaker.se/krislänk till annan webbplats

Telefonnummer för upplysningar: 0200-120 777

Om du är i fara RING 112

Nyhetsflöde:

RSS-flöde för kris