Informationen på den här sidan kan vara inaktuell.
Välkommen till vår nya hemsida på www.ovanaker.selänk till annan webbplats.

Här är du:

Publicerad

2013-05-17

Bra konsumentvägledning

Ovanåkers kommun ger mest konsumentvägledning i tid per kommuninvånare i länet och hamnar även på en sjunde plats i hela landet enligt en färsk undersökning från Konsumentverket.

I Konsumentverkets rapport Länsstatistik – konsumentvägledning 2013PDF är det bara Norrbottens län som placerar sig före Gävleborg län när det gäller att ge invånarna konsumentvägledning. Ovanåkers kommun ger mest konsumentvägledning per invånare i Gävleborgs län och hamnade på en fin sjunde plats i hela landet med 5,48 minuter vägledning per invånare 2013.

Fler och fler kommuner erbjuder konsumentvägledning än tidigare, medan resurserna däremot minskar.

- Jag skulle vilja att fler kommunpolitiker insåg värdet av en väl fungerande konsumentvägledning, säger Gunnar Larsson, Konsumentverkets generaldirektör och KO.

Råd om bilköp mm

Konsumentvägledningen kan till exempel hjälpa dig vid köp av bil, hushållsmaskiner, telefoni- och internettjänster och vad man bör tänka på innan man köper hus eller anlitar hantverkare.

Besök gärna kommunens sida för konsumentvägledning för att läsa mer om arbetet som utförs, hur du kontaktar konsumentvägledaren och vilka tips du kan få som konsument!

Ovanåker ingår tillsammans med Ljusdal, Bollnäs, Söderhamn, Hudiksvall och Nordanstig i samarbetet Konsument Hälsingland.

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

Ovanåkers kommuns rss-flöde

Nyheter RSS-flöde

Ovanåkers kommuns facebook

Facebook


© Ovanåkers kommun 2015

Läs mer om: [krisens namn]

Text om krisen

Vad:

Var:

Senaste nytt och vanliga frågor: ovanaker.se/krislänk till annan webbplats

Telefonnummer för upplysningar: 0200-120 777

Om du är i fara RING 112

Nyhetsflöde:

RSS-flöde för kris