Här är du:

Socialnämnden

Socialnämnden ansvarar för att samordna, utveckla och leda verksamheten inom äldre- och handikappomsorgen och individ- och familjeomsorgen. De ansvarar och arbetar också med frågor inom invandrar- och flyktingverksamheten samt vård och tillsyn av vuxna med långvarigt psykisk funktionshindrade.

Nämndens uppgift är att ansvara för hälso- och sjukvårdsinsatser i det särskilda boendet och vid dagverksamheterna. Det är deras uppgift att arbeta för att verksamheten inom de olika ansvarsområdena ska utvecklas i kommunen.

Socialnämnden arbetar för att:

•Barn och ungdomar ska växa upp under goda och ordnade förhållanden.

•Äldre människor ska kunna leva och bo självständigt samt ha tillgång till den service och omvårdnad som deras situation kräver.

•Människor med såväl fysiska som psykiska funktionshinder kan delta vi samhällets gemenskap och leva som andra.

•Missbrukare av alkohol och andra beroendeframkallande medel får vård och stöd samt möjlighet till förebyggande insatser.

•Människor som av olika anledningar saknar medel till att försörja sig ska få möjlighet att klara sin försörjning.

Sammanträdesdagar 2017

  • 18 januari
  • 15 februari
  • 15 mars
  • 19 april
  • 17 maj
  • 21 juni
  • 23 augusti
  • 20 september
  • 18 oktober
  • 15 november
  • 14 december

Socialnämndens sammanträden börjar klockan 9:00.

Publicerad 2016-12-12
Dela
Kontakt

Ordförande


Jan-Åke Lindgren (S)
Tfn 0271-172 20 (bost)
Mobil 070-697 31 19

Sekreterare


Maria Hedström
Tfn 0271-571 15

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

Ovanåkers kommuns rss-flöde

Nyheter RSS-flöde

Ovanåkers kommuns facebook

Facebook


© Ovanåkers kommun 2015

Läs mer om: [krisens namn]

Text om krisen

Vad:

Var:

Senaste nytt och vanliga frågor: ovanaker.se/krislänk till annan webbplats

Telefonnummer för upplysningar: 0200-120 777

Om du är i fara RING 112

Nyhetsflöde:

RSS-flöde för kris