Informationen på den här sidan kan vara inaktuell.
Välkommen till vår nya hemsida på www.ovanaker.selänk till annan webbplats.

Här är du:

Vem bestämmer i kommunen?

Sverige är en demokrati. Demokrati betyder att människorna som bor i landet väljer vilka som ska bestämma.
De som bestämmer kallas politiker.

Du som bor i kommunen är med och väljer vilka politiker som ska bestämma i Ovanåkers kommun.
De politiker som människorna väljer är med i kommunfullmäktige.

Kommunfullmäktige väljer en kommunstyrelse som leder kommunens arbete. Kommunfullmäktige väljer också vilka politiker som ska vara med i olika nämnder.

Politikernas arbete är offentligt. Det betyder att alla kan få veta vad de gör och bestämmer. Det kallas för offentlighetsprincipen.

Du kan säga till politikerna vad du tycker att de ska göra. Du kan lämna förslag.

Publicerad 2012-08-30
Kontakt

Kommunchef


Christer Engström
Tfn 0271-570 70
Mobil 070-607 04 06

Kommunalråd


Yoomi Renström (S)
Tfn 0271-570 95
Mobil 070-606 30 05

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

Ovanåkers kommuns rss-flöde

Nyheter RSS-flöde

Ovanåkers kommuns facebook

Facebook


© Ovanåkers kommun 2015

Läs mer om: [krisens namn]

Text om krisen

Vad:

Var:

Senaste nytt och vanliga frågor: ovanaker.se/krislänk till annan webbplats

Telefonnummer för upplysningar: 0200-120 777

Om du är i fara RING 112

Nyhetsflöde:

RSS-flöde för kris