
Utskrift från www.ovanaker.se
Information om skolskjuts, gymnasiesärskolan
Ansökan ska ha kommit in till skolskjutshandläggare senast den 31 maj för att vara garanterad beslut innan skolstart.
En ansökan ska göras av alla elever som är i behov av skolskjuts. Ett beslut kan komma att gälla under hela utbildningstiden om inga förändringar sker.
Skolskjuts vid växelvis boende beviljas om barnet bor ungefär lika mycket hos båda vårdnadshavarna inom Ovanåkers kommun. Skolskjutsen planeras och organiseras för hela veckor (måndag–fredag) till en adress. Gäller ansökan från båda adresserna, görs varsin ansökan från respektive adress.
VIKTIGT! Vid ändring av behov, skolbyte eller folkbokföringsadress är det respektive vårdnadshavares skyldighet att meddela skolskjutshandläggare
Har du frågor kring ansökan är du välkommen att kontakta skolskjutshandläggare.
Vi arbetar ständigt för att göra skolskjutsen bättre och tar gärna emot era synpunkter.
ANSÖKAN
Till E-tjänsten/blankett Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kontakt
Skolskjutshandläggare
Tel: 0271-570 65
E-post: skolskjuts@ovanaker.se