Kontakt

Här hittar du länk till E-tjänsten och blankett

Inför vårterminen 2022 görs förändringar gällande vem som behöver ansöka om skolskjuts. Läs mer under Nyhet om ansökan inför vårterminen 2022.

Ansökan ska ha kommit in till skolskjutshandläggare senast den 31 maj för att vara garanterad ett beslut innan skolstart.

Ansökan ska i första hand ske via kommunens E-tjänst.  Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

För att göra en ansökan i e-tjänsten krävas det att du har en e-legitimation. Om du saknar detta kan läsa mer om det på Skatteverkets hemsida. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

I andra hand kan ansökan nedan fyllas i digitalt, skrivas ut och underteckans och därefter skickas in till kommunens skolskjutshandläggare via post eller skannas och bifogas med e-post. Respektive adresser finns på blanketten.

Vill du veta hur den planerade skolskjutsen ser ut för ditt barn är eller har frågor kring ansökan är du välkommen att kontakta skolskjutshandläggare.

Vi arbetar ständigt för att göra skolskjutsen bättre och tar gärna emot era synpunkter.


Kontakt

Skolskjutshandläggare

Tel: 0271-570 65
E-post: skolskjuts@ovanaker.se

Senast uppdaterad

Länken du klickade på är inte tillåten på den här enheten.