Kontakt

Information om skolskjuts 2021/2022

Ansökan ska ha kommit in till skolskjutshandläggare senast den 31 maj för att vara garanterad skolskjuts vid skolstart (om skolskjuts beviljats).

Information – nyhet from 1/1-22

En ansökan ska göras av alla elever som är i behov av skolskjuts och därefter när tidsbegränsat beslut löpt ut. De som redan har ett aktuellt beslut ansöker först inför läsåret 22/23.

Skolskjuts vid växelvis boende beviljas om barnet bor ungefär lika mycket hos båda vårdnadshavarna inom Ovanåkers kommun. Skolskjutsen planeras och organiseras för hela veckor (måndag–fredag) till en adress. Gäller ansökan från båda adresserna, görs varsin ansökan från respektive adress.

VIKTIGT! Vid ändring av behov, skolbyte eller folkbokföringsadress är det respektive vårdnadshavares skyldighet att meddela skolskjutshandläggare

Har du frågor kring ansökan är du välkommen att kontakta skolskjutshandläggare.

Vi arbetar ständigt för att göra skolskjutsen bättre och tar gärna emot era synpunkter.

Kontakt

Skolskjutshandläggare

Tel: 0271-570 65
E-post: skolskjuts@ovanaker.se

Senast uppdaterad