Har något gått snett? Har du köpt något som är felaktigt eller ingått avtal som inte blev som du tänkt?

Om du känner att du inte vet hur du ska göra kring ett köp eller avtal och behöver hjälp så finns konsumentvägledaren till för dig som bor i Ovanåkers kommun.

Konsumentvägledaren kan hjälpa dig med att bland annat titta på avtal, bestrida felaktiga fakturor och vad man bör tänka på innan man köper hus eller anlitar hantverkare.

Hör gärna av dig så kan vi boka in en tid för ett besök eller så kan vi ta det över telefonen som en första kontakt. Många gånger så kan vi lösa det tillsammans vid första tillfället.

Här kan du läsa mer om konsumentvägledning

Konsumentvägledare i Ovanåkers kommun

Monica Jonsson
Tfn 0271-573 10
E-post monica.jonsson@ovanaker.se

Telefontid

Vardagar efter kl. 10:30

Besökstid

Efter överenskommelse

Besöksadress

Kommunkontoret i Edsbyn
Långgatan 24

Senast uppdaterad 2021-01-04 14.04