Kommunvägledning

1 januari blev kommunens växel/reception kommunvägledning. Det innebär att enklare frågor kan besvaras direkt av kommunvägledarna.

Du kan kontakta kommunvägledningen via olika kanaler, telefon, e-post, Messenger, besök. Förändringen gör vi för att det ska bli enklare för dig att kontakta oss.

Målet är att vår webbplats ska ha den information du söker men om du inte hittar eller om du inte har möjlighet att själv leta svaret kan du kontakta oss så hjälper vi dig direkt eller guidar dig till handläggare.

Förutom kommunens verksamheter har kommunvägledningen även konsumentvägledning och service till våra bolag HelsingeVatten, HelsingeNet, Aefab och polis.

I kommunvägledningen finns även intern service till kommunens anställda i form av bland annat posthantering, kontorsmaterial, kopiering och utlämnande av bilnycklar till bilpoolens bilar.

Pågående ärenden, beslut eller hjälp med ansökningar kan inte kommunvägledningen hjälpa till med men då hänvisar de dig till rätt handläggare.

Här kan du läsa mer om kommunvägledning

Vanliga frågor och svar som kommer in till kommunvägledningen

Senast uppdaterad 2020-01-27 10.28