Utskrift från www.ovanaker.se

Trygghetsvandringarna fortsätter i sommar!
Med start ikväll fortsätter vi med satsningen Trygg i Ovanåker. Nytt för i sommar är att ingen föranmälan behövs utan du som vill bidra till ett tryggare Ovanåker kommer till våra samlingsplatser där en kommunanställd möter dig och ger information.
Varje fredag och lördag kväll finns samlingspunkter där föräldrar, vuxna och äldre som vill bidra till ökad trygghet är välkomna att delta.
Du behöver inte anmäla dig i förväg och du väljer själv hur länge du vill vara med under kvällen.
Vid samlingsplatsen finns en kommunanställd som ger dig information, reflexväst om du önskar och möjlighet att hålla kontakt med övriga vuxenvandrare under kvällen. Du väljer själv om du vill cykla eller gå.
Syftet är att skapa trygghet, vuxennärvaro och goda möten i våra samhällen under sommaren. Alla vuxna gör skillnad.
Samlingsplatser och tider:
- Edsbyn, kl. 21.00 – Parkeringen mittemot ICA och kommunhuset.
- Alfta, kl. 22– parkeringen vid ICA framför fritidsgården Grottan
Vi hoppas att många vill hjälpa till att skapa en trygg och fin sommar tillsammans i Edsbyn och Alfta.
Satsningen pågår under hela sommaren!
Kontakt Trygg i Ovanåker:
Tfn: 0271–570 60
Sms: 072–061 68 42

