Tycker om Ovanåker i ny kostym!

Medborgartidningen Tycker om Ovanåker har tidigare delats ut till alla invånare två gånger per år. Nytt för i år är att tidningen kommer delas ut en gång men utökas från 28 till 52 sidor. Tidningen kommer delas ut till dig som väljer att prenumerera på den.

Tidningen har under flera år delats ut till prenumeranter runt om i Sverige samt till alla invånare i kommunen. Nu införs prenumeration för alla med målet att tidningen ska läsas av dem som vill ha den.

Vi har valt att satsa på ett större nummer som ger inspiration för hela året, istället för ett sommar- och ett vinternummer. Vi vill även att tidningen ska läsas och inte kastas i pappersåtervinningen och inför därför prenumeration även för kommuninvånare, säger kommunikationchef Ulrica Leandersson.

Som en daglig aktivitet kommer kommunens LSS-verksamhet att dela ut tidningen till prenumeranterna inom kommunen. Tidningen kommer även finnas på flera offentliga ställen, bland annat bibliotek, kommunkontor och butiker för att hämtas gratis där.

Syftet med tidningen är att ge dig som bor i vår kommun inspiration och förhoppningsvis stolthet över allt vi har här. Den är även till för dig som inte bor här än men som är intresserad av vad vår kommun har att erbjuda.

Prenumerera

Du kan prenumerera på papperstidningen eller läsa den digitalt.

Prenumerera på tidningen

Senast uppdaterad