Kontakt

Trygghetstelefon

Du som vill bo kvar i ditt hem har möjlighet att ansöka om trygghetstelefon. En trygghetstelefon ger dig möjligheten att snabbt komma i kontakt med vår omvårdnadspersonal dygnet runt. På så sätt kan du bo kvar i ditt hem i någorlunda trygghet.

Trygghetstelefonen är avsedd för att användas vid oförutsedda händelser. Den ersätter inte SOS 112.

För att få trygghetstelefon behövs ett biståndsbeslut. Trygghetstelefonen är avgiftsbelagd.

Information om trygghetstelefoniPDF

Information om trygghetstelefoni (Arabiska)PDF

Information om trygghetstelefoni (Tigrinja)PDF

Ansökan om bistånd enligt socialtjänstlagenPDF

 

Kontakt

Larmsamordnare

Carina Wahlén
Tfn 0271-571 45
E-post carina.wahlen@ovanaker.se

Biståndshandläggare

Tfn 0271-570 00 vx
Telefontid: Måndag, onsdag, torsdag och fredag kl. 08:30–09:30 samt tisdag och torsdag kl.15:00-16:00

Senast uppdaterad 2018-11-21 11.47

Tyck till om sidan