Kontakta kommunvägledarna
Kommunvägledarna finns tillgängliga för att svara på enklare frågor och hänvisar dig till rätt person inom kommunens verksamheter. Frågor som rör pågående ärenden och beslut besvaras inte av kommunvägledarna.
Du kan kommunicera med kommunvägledarna i olika kanaler, välj det som passar dig bäst.

Telefon: 0271-570 00
E-post: kommun@ovanaker.se
Chatta med oss på Messenger (Kräver att du har Messenger installerat)
Besöksadress: Långgatan 24, 828 31 Edsbyn
Postadress: Ovanåkers kommun 828 80 Edsbyn
Paketleveranser: Varuintag på baksidan av kommunkontoret, paket kan ej levereras
till entré för besökande.
Paket ska aviseras vid ankomst på telefon 0271-570 00.
Visa på karta OBS! Endast bokade besök pga covid-19
Konsumentvägledning (vägledning vid köp av varor och tjänster samt reklamationer)
Öppettider kommunvägledning
Kontakt | Dag & tid |
---|---|
Telefon, e-post och Messenger | Vardagar kl. 07.30–12.00 Se nedan för avvikande öppettider vid helgdagar. |
Reception, kommunkontor | Kl. 07.55-12, 12.50-16.15. Endast bokade besök. Vill du träffa en handläggare behöver du boka tid i förväg. Se nedan för avvikande öppettider vid helgdagar. |
Konsumentvägledning |
Avvikande öppettider
Dag före röd dag och före afton (förutom dag före trettondagsafton) stänger kommunvägledningen kl. 14.30.
Dagar under 2021 som kommunvägledningen stänger kl. 14.30
- 5 januari dag före Trettondag jul
- 1 april Skärtorsdag
- 30 april Valborgsmässoafton
- 12 maj dag före Kristihimmelsfärd
- 21 maj dag före Pingstafton
- 24 juni dag före Midsommarafton
- 5 november dag före Alla helgonsdag
- 23 december dag före Julafton
- 30 december dag före Nyårsafton
Behandling av personuppgifter
Ditt meddelande tas emot av Ovanåkers kommun. Vi läser inkommande e-post och meddelanden varje arbetsdag och svarar i telefonen under öppettiden. Om du ställer frågor kan de vidarebefordras till den handläggare eller förvaltning som har hand om frågan om inte kommunvägledningen kan ge svar direkt.
Meddelandet du skickar till oss hanteras enligt offentlighets- och sekretesslagens krav, vilket innebär att informationen kan lämnas ut vid begäran. För oss är det tillåtet att behandla dina personuppgifter för att uppfylla kraven i arkivlagen som ställs på bevarande av allmänna handlingar.
Notarius Publicus
Kontakt
Kommunvägledarna
Tfn 0271-570 00
E-post kommun@ovanaker.se