Kommunens anslagstavla
Från och med 1 januari 2018 ska alla kommuner ha en digital anslagstavla där medborgare kan ta del av det senaste protokollet från varje nämnd/styrelse och se under vilken tidsperiod som överklagande av beslut kan ske (3 veckor).
Överklagan av beslut
Alla folkbokförda i en kommun har rätt att överklaga lagligheten i besluten som kommunen fattar. Det gäller oavsett om det är fullmäktige, styrelsen, nämnderna eller tjänstemän som fattar dem.
Nämnder & styrelser
Barn- och utbildningsnämnden
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-05-24 och kan överklagas till och med 2023-06-14
E-post: barnochutbildning@ovanaker.se
Kommunfullmäktige
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-05-22 och kan överklagas till och med 2023-06-13
E-post: kommun@ovanaker.se
Kommunfullmäktiges valberedning
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2022-12-07 och kan överklagas till och med 2022-12-28
Kommunrevisionen
Inga protokoll just nu.
Kommunstyrelsen
Protokollet är justerat - anslås 2023-05-16 och kan överklagas till och med 2023-06-06
Protokollet är justerat - anslås 2023-05-24 och kan överklagas till och med 2023-06-15
E-post: kommun@ovanaker.se
Kultur- och fritidsnämnd
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-03-24 och kan överklagas till occh med 2023-04-15
E-post: kommun@ovanaker.se
Miljö- och byggnämnd
Protokollet är justerat - anslås 2023-04-24 och kan överklagas till och med 2023-05-15.
E-post: miljo-bygg@ovanaker.se
Samhällsbyggnadsnämnd
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-05-17 och kan överklagas till och med 2023-06-08.
E-post: kommun@ovanaker.se
Socialnämnden
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-05-04 och kan överklagas till och med 2023-05-25
E-post: socialtjansten@ovanaker.se
Valnämnd
Protokollet är justerat - anslås 2022-05-13 och kan överklagas till och med 2022-06-03
E-post: val@ovanaker.se
Övrigt
Styrelsemöte för Samordningsförbund Gävleborg
Samordningsförbund Gävleborg kommer att fastställa budget för år 2022-2024 vid styrelsemöte den 26 november kl. 9:30-12.
Intresserad allmänhet anmäler sig till kontakt@finsamgavleborg.se, senast 24 november. Deltagande erbjuds då via digital länk.
Företagshälsovårdsnämnd, Region Gävleborg
Redovisning av nyanställningar
Första vardagen varje månad presenteras nyanställningar inom kommunen. Beslut om nyanställningar kan överklagas i 21 dagar från att det redovisas på anslagstavlan.
Kommunalförbund
Kontakt
Kommunsekreterare
Yanina Westergren
Tfn 0271- 570 77
E-post yanina.westergren@ovanaker.se