
Utskrift från www.ovanaker.se
Kommunens anslagstavla
Från och med 1 januari 2018 ska alla kommuner ha en digital anslagstavla där medborgare kan ta del av det senaste protokollet från varje nämnd/styrelse och se under vilken tidsperiod som överklagande av beslut kan ske (3 veckor).
Överklagan av beslut
Alla folkbokförda i en kommun har rätt att överklaga lagligheten i besluten som kommunen fattar. Det gäller oavsett om det är fullmäktige, styrelsen, nämnderna eller tjänstemän som fattar dem.
Nämnder & styrelser
Barn- och utbildningsnämnden
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-08-28 och kan överklagas till och med 2023-09-18
E-post: barnochutbildning@ovanaker.se
Kommunfullmäktige
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-06-30 och kan överklagas till och med 2023-07-21
E-post: kommun@ovanaker.se
Kommunfullmäktiges valberedning
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2022-12-07 och kan överklagas till och med 2022-12-28
Kommunrevisionen
Inga protokoll just nu.
Kommunstyrelsen
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-09-13 och kan överklagas till och med 2023-10-04
Protokollet är justerat - anslås 2023-09-19 och kan överklagas till och med 2023-10-10
E-post: kommun@ovanaker.se
Kultur- och fritidsnämnd
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-09-07 och kan överklagas till occh med 2023-09-29
E-post: kommun@ovanaker.se
Miljö- och byggnämnd
Protokollet är justerat - anslås 2023-08-14 och kan överklagas till och med 2023-09-04.
E-post: miljo-bygg@ovanaker.se
Samhällsbyggnadsnämnd
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-08-30 och kan överklagas till och med 2023-09-21.
E-post: kommun@ovanaker.se
Socialnämnden
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2023-08-29 och kan överklagas till och med 2023-09-19
E-post: socialtjansten@ovanaker.se
Valnämnd
Protokollet är justerat - anslås 2022-05-13 och kan överklagas till och med 2022-06-03
E-post: val@ovanaker.se
Övrigt
Företagshälsovårdsnämnd, Region Gävleborg
Underrättelser
Redovisning av nyanställningar
Första vardagen varje månad presenteras nyanställningar inom kommunen. Beslut om nyanställningar kan överklagas i 21 dagar från att det redovisas på anslagstavlan.
Kommunalförbund
Kontakt
Kommunsekreterare
Yanina Westergren
Tfn 0271- 570 77
E-post yanina.westergren@ovanaker.se