Utskrift från www.ovanaker.se
Kommunens anslagstavla
Från och med 1 januari 2018 ska alla kommuner ha en digital anslagstavla där medborgare kan ta del av det senaste protokollet från varje nämnd/styrelse och se under vilken tidsperiod som överklagande av beslut kan ske (3 veckor).
Överklagan av beslut
Alla folkbokförda i en kommun har rätt att överklaga lagligheten i besluten som kommunen fattar. Det gäller oavsett om det är fullmäktige, styrelsen, nämnderna eller tjänstemän som fattar dem.
Justerade protokoll
Det finns inga protokoll för överklagan just nu.
Kallelser
Det finns inga aktuella kallelser just nu.
Äldre protokoll
Nyanställningar
Första vardagen varje månad presenteras nyanställningar inom kommunen. Beslut om nyanställningar kan överklagas i 21 dagar från att det redovisas på anslagstavlan.
Underrättelse om granskning av detaljplan
Det finns inga underrättelser om granskning av detaljplaner just nu.
Underrättelse om antagande av detaljplan
Det finns inga underrättelser om antagande av detaljplaner just nu.
Förbundens anslagstavlor
Kommunalförbundet Hälsinglands anslagstavla Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Hälsinglands utbildningsförbunds anslagstavla Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Samordningsförbund Gävleborgs anslagstavla Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kontakt
Kommunsekreterare
Yanina Westergren
Tfn 0271- 570 77
E-post yanina.westergren@ovanaker.se
Barn- och utbildningsnämnd
E-post: barnochutbildning@ovanaker.se
Kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kultur- och fritidsnämnd, krisledningsnämnd, sammhällsbyggnadsnämnd
E-post: kommun@ovanaker.se
Miljö- och byggnämnd
E-post: miljo-bygg@ovanaker.se
Socialnämnd
E-post: socialtjansten@ovanaker.se
Valnämnd
E-post: val@ovanaker.se