Kommunens anslagstavla
Från och med 1 januari 2018 ska alla kommuner ha en digital anslagstavla där medborgare kan ta del av det senaste protokollet från varje nämnd/styrelse och se under vilken tidsperiod som överklagande av beslut kan ske (3 veckor).
Överklagan av beslut
Alla folkbokförda i en kommun har rätt att överklaga lagligheten i besluten som kommunen fattar. Det gäller oavsett om det är fullmäktige, styrelsen, nämnderna eller tjänstemän som fattar dem.
Nämnder & styrelser
Barn- och utbildningsnämnden
Protokollet är justerat - anslås 2022-05-25 och kan överklagas till och med 2022-06-14
E-post: barnochutbildning@ovanaker.se
Kommunfullmäktige
Kallelse
Protokoll
Protokollet är justerat - anslås 2022-05-13 och kan överklagas till och med 2022-06-03
E-post: kommun@ovanaker.se
Kommunstyrelsen
Protokollet är justerat - anslås 2022-04-20 och kan överklagas till och med 2022-04-12
Protokollet är justerat - anslås 2022-05-24 och kan överklagas till och med 2022-06-14
E-post: kommun@ovanaker.se
Miljö- och byggnämnd
Protokollet är justerat - anslås 2022-04-25 och kan överklagas till och med 2022-05-16.
E-post: miljo-bygg@ovanaker.se
Socialnämnden
Protokollet är justerat - anslås 2022-04-26 och kan överklagas till och med 2022-05-18
E-post: socialtjansten@ovanaker.se
Valnämnd
Protokollet är justerat - anslås 2022-05-13 och kan överklagas till och med 2022-06-03
E-post: val@ovanaker.se
Gemensamma nämnder
Företagshälsovårdsnämnden
Protokollet är justerat - anslås 2021-12-15 och kan överklagas till och med 2022-01-07.
E-post: rg@regiongavleborg.se
Gemensam nämnd för hjälpmedelsverksamheten, FOU – Välfärd, RegNet och HelGe
E-post: rg@regiongavleborg.se
Styrelsemöte för Samordningsförbund Gävleborg
Samordningsförbund Gävleborg kommer att fastställa budget för år 2022-2024 vid styrelsemöte den 26 november kl. 9:30-12.
Intresserad allmänhet anmäler sig till kontakt@finsamgavleborg.se, senast 24 november. Deltagande erbjuds då via digital länk.
Redovisning av nyanställningar
Första vardagen varje månad presenteras nyanställningar inom kommunen. Beslut om nyanställningar kan överklagas i 21 dagar från att det redovisas på anslagstavlan.
Kommunalförbund
Kontakt
Kommunsekreterare
Yanina Westergren
Tfn 0271- 570 77
E-post yanina.westergren@ovanaker.se