Kontakt

Socialnämnden

Socialnämnden ansvarar för att samordna, utveckla och leda verksamheten inom äldre- och handikappomsorgen och individ- och familjeomsorgen. De ansvarar och arbetar också med frågor inom invandrar- och flyktingverksamheten samt vård och tillsyn av vuxna med långvarigt psykisk funktionsnedsättning.

Nämndens uppgift är att ansvara för hälso- och sjukvårdsinsatser i det särskilda boendet och vid dagverksamheterna. Det är deras uppgift att arbeta för att verksamheten inom de olika ansvarsområdena ska utvecklas i kommunen.

Socialnämnden arbetar för att:

  • Barn och ungdomar ska växa upp under goda och ordnade förhållanden.
  • Äldre människor ska kunna leva och bo självständigt samt ha tillgång till den service och omvårdnad som deras situation kräver.
  • Människor med såväl fysiska som psykiska funktionsnedsättningar kan delta i samhällets gemenskap och leva som andra.
  • Missbrukare av alkohol och andra beroendeframkallande medel får vård och stöd samt möjlighet till förebyggande insatser.
  • Människor som av olika anledningar saknar medel till att försörja sig ska få möjlighet att klara sin försörjning.

Sammanträdesdagar 2023

  • 24 januari
  • 21 februari
  • 21 mars
  • 25 april
  • 23 maj
  • 21 juni
  • 22 augusti
  • 19 september
  • 24 oktober
  • 14 november
  • 12 december

Socialnämndens sammanträden börjar klockan 9:00.

Sök politiker

Kontakt

Ordförande

Gun-Marie Swessar (C)
Tfn 0271-572 55
E-post gun-marie.swessar@ovanaker.se

Sekreterare

Maria Hedström
Tfn 0271-571 15
E-post maria.hedstrom@ovanaker.se

Senast uppdaterad

Länken du klickade på är inte tillåten på den här enheten.