Socialnämnden
Socialnämnden ansvarar för att samordna, utveckla och leda verksamheten inom äldre- och handikappomsorgen och individ- och familjeomsorgen. De ansvarar och arbetar också med frågor inom invandrar- och flyktingverksamheten samt vård och tillsyn av vuxna med långvarigt psykisk funktionsnedsättning.
Nämndens uppgift är att ansvara för hälso- och sjukvårdsinsatser i det särskilda boendet och vid dagverksamheterna. Det är deras uppgift att arbeta för att verksamheten inom de olika ansvarsområdena ska utvecklas i kommunen.
Socialnämnden arbetar för att:
- Barn och ungdomar ska växa upp under goda och ordnade förhållanden.
- Äldre människor ska kunna leva och bo självständigt samt ha tillgång till den service och omvårdnad som deras situation kräver.
- Människor med såväl fysiska som psykiska funktionsnedsättningar kan delta i samhällets gemenskap och leva som andra.
- Missbrukare av alkohol och andra beroendeframkallande medel får vård och stöd samt möjlighet till förebyggande insatser.
- Människor som av olika anledningar saknar medel till att försörja sig ska få möjlighet att klara sin försörjning.
Sammanträdesdagar 2023
- 24 januari
- 21 februari
- 21 mars
- 25 april
- 23 maj
- 21 juni
- 22 augusti
- 19 september
- 24 oktober
- 14 november
- 12 december
Socialnämndens sammanträden börjar klockan 9:00.
Sök politiker
Kontakt
Ordförande
Gun-Marie Swessar (C)
Tfn 0271-572 55
E-post gun-marie.swessar@ovanaker.se
Sekreterare
Maria Hedström
Tfn 0271-571 15
E-post maria.hedstrom@ovanaker.se