Kontakt

E-faktura och autogiro

Nu erbjuder vi dig som kund hos oss möjligheten att betala dina fakturor i elektronisk form direkt i din Internetbank. Det är både snabbare och enklare för dig, dessutom är det bra för miljön. Om du vill ha e-faktura från Ovanåkers kommun, gå in och anmäl detta i din Internetbank.

Hur fungerar E-faktura?

När du går in i din Internetbank, ser du om det kommit en ny faktura. Alla uppgifter som belopp, OCR-nummer och betalningsdatum är ifyllda i förväg. En snabb kontroll och ett godkännande så är du klar.

Kontakta din bank om du har frågor och vill veta mer om E-faktura.

Autogiro

Kommunen erbjuder också autogiro. Om du vill få dina betalningar via autogiro kan du anmäla det via din bank eller fylla i och skicka in en blankett för autogiroPDF. När du väljer autogiro kommer du ändå att få en faktura med uppgift om att summan dras via autogiro.

Vi erbjuder autogiro för betalning av barnomsorg, musikskoleavgift, äldreomsorg/hemtjänst (inkl. trygghetslarm), vatten/avlopp samt hyror för kommunalägda lokaler och lägenheter.

Faktura via e-post

Du kan också välja att få din faktura till din e-postlåda istället för en tryckt faktura i brevlådan. Detta anmäler du på samma blankett.PDF Observera att det inte går att få e-postfaktura för hyror av kommunala lokaler/lägenheter.

Kontakt

Kommunens växel
Tfn: 0271-570 00

Senast uppdaterad 2018-06-12 11.12

Tyck till om sidan