Kontakt

Lediga jobb i Ovanåkers kommun

Är du intresserad av att jobba på Ovanåkers kommun? Här kan du läsa om hur det är att jobba hos oss och vilka förmåner vi erbjuder. Du kan även se vilka lediga tjänster som just nu finns att söka.

Lediga jobb och vikariat

Vikariat året om

Kommunens verksamheter har behov av extra personal året om då ordinarie personal är ledig. Är du intresserad av att jobba tillfälligt hos oss? Här hittar du våra lediga vikariat.

Praktikplats

Ovanåkers kommun samordnar praktikplatser via vår arbetsmarknadsenhet (gäller alla praktikplatser förutom den utbildningsförlagda).

Letar du praktikplats hos oss?

Du som vill ha en praktikplats inom en kommunal verksamhet gör din ansökan här. Det går också bra att bifoga CV och personligt brev.

Fyll i vår e-tjänst för praktikplatser Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Länk till annan webbplats.

Letar du utbildningsförlagd praktikplats?

Kontakta kommunvägledningen så hänvisar de dig till rätt person, 0271-570 00.

Har du frågor?

Ann Olsson
Tfn 0271-574 66
E-post ann.olsson@ovanaker.se

Bli semesterevikarie sommaren 2024

Nu har vi öppnat ansökan till semestervikariat inom vård- och omsorg för sommaren 2024.

Ansök här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Läs mer om vikariat inom vård- och omsorg

Ovanåkers kommun som arbetsgivare

Kommunen är Ovanåkers största arbetsgivare med cirka 1 100 anställda, varav de flesta arbetar inom barnomsorg och skola, äldre- och handikappomsorg, teknisk verksamhet eller administration.

Information om hur det är att jobba för Ovanåkers kommun och vilka yrken vi har.

Ha roligt och utvecklas på jobbet, balans i livet och tid för familjen - det är viktigast för många av dem som jobbar hos oss. Men en bra lön och en trygg anställning är även det en viktigt del.

Information om förmånerna du får när du jobbar för Ovanåkers kommun.

Flytta hit

Närheten till naturen och friluftsliv lockar många till Ovanåkers kommun, men det är inte det enda vi har att erbjuda.

Arbetsgivarkontroll vid anställning

Om du blir aktuell för anställning ska du kunna uppvisa något av följande

  • giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas*
  • giltigt uppehållstillstånd
  • LMA-kort med ett AT-UND eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.

Om du vill kan du redan i samband med ansökan ladda upp dokument som styrker medborgarskap.

* Om du är EU/ESS eller schweizisk medborgare kan du skicka med ett personbevis. Ett personbevis kan du ladda hem via skatteverket.se Länk till annan webbplats.. Välj sedan Aktör: arbetsgivare, Ändamål: Anställning

*Om du är tredjelandsmedborgare kan du skicka med en bild på fram och baksidan av det kort du fått från Migrationsverket som styrker uppehållstillstånd/arbetstillstånd.

Kontakt

HR-chef

Maria Kihlström
Tfn 0271-574 17
E-post maria.kihlstrom@ovanaker.se

Senast uppdaterad