Kontakt

Bidrag till föreningar för kulturella aktiviteter/arrangemang

Bidrag kan ges till offentliga litteratur-, musik- och dansprogram, dramatisk framställning, filmvisning, föreläsningar, fritt skapande inom konsthantverk samt utställningar m.m.

Ansökan

  • Arrangemanget ska vara offentligt och inte ingå i kommersiell verksamhet.
  • I annonser och program ska det framgå att arrangemanget genomförs i samverkan med Ovanåkers kommun.
  • Ansökan görs på webben minst en månad före arrangemangets genomförande.
  • Redovisning görs på webben senast två månader efter arrangemangets genomförande.

Fyll i och skicka ansökan på webbenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster eller lämna in ansökan till Kommunstyrelsekontoret/Kulturavdelningen senast fyra veckor innan aktiviteten ska genomföras.

Ansökans första del ska innehålla följande uppgifter:

  • Arrangemangets/programmets namn, innehåll, medverkande, tidpunkt och lokal.
  • Beräknade kostnader för hyra, arvoden, resor, annonser etc.
  • Beräknade intäkter i form av entréavgifter, andra bidrag etc.
  • Eventuell medarrangör.

Efter att kulturchef har beviljat första delen av ansökan och arrangemanget är genomfört ska arrangören fylla i ansökans andra del där en redovisning av kostnader och intäkter görs. Du som har fyllt i ansökan på webben får ansökans andra del skickad till dig via e-post. Ansökans andra del ska skickas in senast fyra veckor efter arrangemangets genomförande. Därefter betalas bidraget ut.

Kontakt

Kultur- och fritidschef

Carina Ulfsdotter
Tfn: 0271-570 61
E-post carina.ulfsdotter@ovanaker.se

Senast uppdaterad