Kontakt

Här publiceras akut information kring skolskjutsar

Det finns ingen akut information just nu.

Inför läsåret 24/25

Busstider kommer att läggas upp under v. 32.

NYHETER OM NYTT SYSTEM:

* Vårdnadshavarportalen, där ska ni kunna se vilken hållplats eleven är tilldelad senast under v.32
Till Vårdnadshavarportalen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ser det inte rätt ut eller om ni har några funderingar, kontakta skolskjutshandläggare.

* QR-koder för in-och utcheckning på skolbuss kommer att skickas ut fr.o.m v.32. Det går även att få sin QR-kod skickas till elevens mobil. E-tjänst öppnas v.32 för att anmäla elevens mobilnr dit koden ska skickas.

ANSÖKAN OM SKOLSKJUTS INFÖR 2024/2025

Ansökan behöver vara inkommen senast 31 maj för att vara garanterad ett beslut innan skolstart.

Alla elever som inte har ett pågående beviljat beslut och som ser ett behov av skolskjuts ska göra en ansökan.

De som innehar Ung-i-Ovanåkerkort (åk 7-9) och nyttjar denna till skolan, ska inte göra någon ansökan.

Länk: Ansökan om skolskjuts Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakta skolskjutshandläggare på 0271-570 65 eller e-post skolskjuts@ovanaker.se

Kontakt

Skolskjutshandläggare

Tfn 0271-57065 ( säkrast må-to mellan 08:00-12:00)
E-post skolskjuts@ovanaker.se

Senast uppdaterad