Kontakt

Ovanåkers kommun i sociala medier

Sociala medier används allt mer som kommunikationskanal bland många andra. Det är populärt, kan vara ett bra sätt att nå ut till sina intressenter och det är förhållandevis lätt att komma igång.

Sociala medier är platser på nätet där människor själva kan skriva, ladda upp innehåll och interagera med varandra. Exempel på sociala medier är Facebook, Instagram, bloggar, Twitter, Flickr, Youtube, LinkedIn och Wiki.

De sociala medierna är ytterligare en kanal som gör det möjligt för kommunen att skapa dialog med medborgarna. De är ett komplement till vår egen webbplats och andra kommunikationsvägar som vi använder för att nå olika målgrupper.

Frågor via sociala medier besvaras på vardagar och kontorstider.

Läs våra regler och riktlinjer för sociala medierPDF.

Företeckning av Ovanåkers kommuns verksamheter i sociala medier


Kontakt

Ulrica Leandersson
Informationschef
Tfn: 0271-571 20
Mobil: 070-267 96 99

Senast uppdaterad 2017-10-11 16.10

Tyck till om sidan