Kontakt

Ovanåkers kommun i sociala medier

Sociala medier används allt mer som kommunikationskanal bland många andra. Det är populärt, kan vara ett bra sätt att nå ut till sina intressenter och det är förhållandevis lätt att komma igång.

Sociala medier är platser på nätet där människor själva kan skriva, ladda upp innehåll och interagera med varandra. Exempel på sociala medier är Facebook, Instagram, bloggar, Twitter, Flickr, Youtube, LinkedIn och Wiki.

De sociala medierna är ytterligare en kanal som gör det möjligt för kommunen att skapa dialog med medborgarna. Syftet är att vara ett tillägg till vår egen webbplats och andra kommunikationsvägar som vi använder för att nå olika målgrupper. Många av kommunens olika verksamheter är aktiva i sociala medier. 

Frågor som kommer in via sociala medier besvaras på vardagar och kontorstider.

Information om regler och riktlinjer för sociala medierPDF.

Förteckning av Ovanåkers kommuns verksamheter i sociala medier

Övergripande

Folkhälsa

Kultur och bibliotek

Fritidsgårdar

Simhallar

Rekrytering

Matsalar

Skolor

Stöd och omsorg


Kontakt

Kommunikationschef
Ulrica Leandersson
E-post ulrica.leandersson@ovanaker.se
Tfn: 0271-571 20

Senast uppdaterad 2019-09-30 13.30

Tyck till om sidan