
Utskrift från www.ovanaker.se

Gatubelysning
Ovanåkers kommun ansvarar för 3 400 gatubelysningspunkter. Varje stolpe kostar närmare 450 kronor varje år. Energibesparing av gatubelysningen och trafiksäkerheten är viktiga frågor som vi vill utveckla och förbättra.
Energibesparing
Kommunen arbetar nu med att byta ut belysningsarmaturerna till närvarostyrda LED-armaturer vilket kan leda till vissa tillfälliga störningar.
Felanmälan på webben
Upptäcker du att någon lampa inte fungerar eller om något annat problem uppstått kan du göra en felanmälan direkt på webben.
Felanmälan på telefon
Ring NCC:s journummer 070-385 71 63. SMS funkar inte i dagsläget, du behöver ringa in din felanmälan. Varje stolpe är märkt med ett id-nummer, notera gärna det numret vid felanmälan. Felanmälan kan göras dygnet runt, alla dagar, fram till sista april 2025. Därefter felanmäler du via e-tjänsten.
Reparation av gatubelysningen
När en felanmälan kommer in sätter vi upp den i en prioriteringsordning. Lampor som är viktiga för trafiksäkerheten, till exempel övergångsställen, busshållplatser och korsningar med mycket trafik, prioriteras först. Övriga får vänta till nästa översyn av belysningen.
Kontakt
Driftchef
Mikael Östling
Tfn: 0271-574 40
E-post mikael.ostling@ovanaker.se
Felanmälan gatubelysning
Tfn 070-385 71 63
Telefontid dygnet runt, även för akuta ärenden