Kontakt

Äldreomsorg

Äldreomsorgen i Ovanåkers kommun jobbar för att de äldre ska få en god service och levnadsstandard. Verksamheterna bygger på respekt för människors självbestämmanderätt och integritet. Insatserna utgår från var och ens behov, resurser och förutsättningar.

Tystnadsplikt och sekretess

Uppgifter du lämnar till socialtjänsten skyddas därför enligt offentlighets- och sekretesslagen. Det betyder att all personal har tystnadsplikt och att de uppgifter du lämnar till oss och det vi pratar om vid möten inte får lämnas ut till obehöriga. Information om sekretess och tystnadsplikt.

Tyck till och lämna dina synpunkter

Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun vill utvecklas och bli ännu bättre på att ge ett gott bemötande och en service av hög kvalitet. Därför vill vi gärna ha synpunkter på våra verksamheter, allt för att bli bättre. Alla synpunkter ger oss tillfälle att förbättra vår verksamhet, därför tar vi alla synpunkter och klagomål på allvar.

Tyck till - lämna dina synpunkter här.

Kontakt

Verksamhetschef

Omvårdnadsenheten
Ingrid Andersson
Tfn 0271-570 00 vx
E-post Ingrid.Andersson@ovanaker.se

Biståndshandläggarna

Tfn 0271-570 00 vx

Telefontid:
Måndag, Onsdag, Fredag kl. 08:30–09:30 (stängt fredag 20 sept 2024).
Onsdag kl.15:00-16:00.

E-post: bistandsenheten@ovanaker.se
OBS: Använd ej ovanstående e-post för att skicka känsliga eller integritetskänsliga uppgifter.

Så behandlas dina personuppgifter
Biståndsenheten behandlar dina personuppgifter för att svara på frågor och handlägga ditt ärende. Den rättsliga grunden för behandlingen av personuppgifter är som ett led i nämndens myndighetsutövning, allmänt intresse eller på grund av en rättslig förpliktelse.

Mer information om dina rättigheter, hur vi behandlar dina personuppgifter och Dataskyddsförordningen finns på www.ovanaker.se/personuppgifter

Senast uppdaterad